Вчитель, який може наділити своїх вихованців здатністю знаходити радість у праці, повинен бути увінчаний лаврами. - Хаббард Е.- Поганий учитель підносить істину, хороший вчить її знаходити. - А. Дістервег - Шкільні вчителі володіють владою, про яку прем'єр-міністри можуть тільки мріяти. - У. Черчілль - Щоб навчити іншого, потрібно більше розуму, ніж щоб навчитися самому. - М. Монтень

2018-03-15

Матеріали районної виставки "Освіта Бердянщини - 2018"

  ПОЧНИ ЗМІНЮВАТИ СВІТ З СЕБЕ

 "Те, що будеш оберігати - вкрадуть, те, що покажеш всім - збережеться", - це настанова тренера Айї Туне з Латвії. Саме її, цю настанову, я почала активно використовувати в своїй роботі. А тому із задоволенням я хочу запропонувати відвідувачам блогу практичний матеріал, який розробляла та використовувала під час роботи над обраною мною проблемною темою: «Через школу до громади: проектна діяльність у школі та громаді як засіб формування територіального патріотизму». Цю тему досліджую перший рік, але розумію, що вже багато років вчительської праці були присвячені формуванню саме територіального патріотизму.
    Актуальність та перспективність досвіду
    Як вчителю історії, буде доречним процитувати відому людину щодо проблемної теми. Дуже прикро, що вислів В’ячеслава Липинського «Ніхто нам не збудує держави, коли ми її самі не збудуємо, і ніхто з нас не зробить нації, коли ми самі нацією не схочемо бути», не втратив актуальності для нашої держави і через 100 років. Хіба не по-сучасному звучать слова Липинського, сказані десятки років тому: «Ми знаємо, що первородним гріхом українців є ідейний хаос в політиці і брак організаційної дисципліни». Нездатність народних мас до самоорганізації Липинський убачав у пасивності проводу — «національної аристократії». Його концепції національної еліти, територіального патріотизму, релігійної толерантності, тощо не втратили свого практичного значення для розбудови української державності й у наші дні.
    Чи можемо ми, звичайні вчителі та школярі, якось вплинути на зміни в державі? Чи зможемо ми в звичайному маленькому селі закласти підвалини до реалізації концепцій Липинського? Занадто зухвало? Ні, на зміну інфантильним посередностям приходить сучасна молодь, яка здатна на більше, і дорослі повинні з цим рахуватися.
 Актуальність досвіду полягає у важливості виховання національної еліти та формування територіального патріотизму через активізацію місцевих громад як нагальну необхідність сьогодення в контексті проведення державою кампанії децентралізації. Розвиток активної життєвої позиції учнів, активізація громадян у вирішенні власних проблем, реалізація концепції освіти громади та навчання впродовж усього життя, проведення кампаній громадянського представництва як процесу соціальної комунікації між населенням і владою - обов'язкові складові демократії участі для формування успішного українського демократичного суспільства.
 Новизна досвіду полягає у намаганні довести ефективність поєднання проектної діяльності школи та місцевої громади для формування територіального патріотизму.
 Мета роботи: довести можливість виховання територіального патріотизму та формування зародків національної еліти через активізацію місцевої громади.
  Право займатися активним впровадженням проблемної теми надають мені ці сертифікати, які засвідчують мою участь у тренінгах для тренерів проекту "Через школу до громади"

             


Школа як осередок розвитку громади

Громада процвітає, коли її члени садять дерева, у затінку
яких їм ніколи не доведеться сидіти
Давньогрецьке прислів`я
   
Серед напрямів діяльності громадсько-активної школи виділяються три основні: демократизація школи, волонтерство та партнерство школи і місцевої громади.

Демократизація школи:
включення принципів і процесу демократії у навчально-виховний процес;
освіта для і через досвід;
розвиток активної громадянської позиції;
відкритість і співпраця, наголос на розвиток, спілкування і обмін ідеями.

Партнерство школи і місцевої громади:
спрямовує ресурси школи на розвиток громади, громадянської самоорганізації і самоуправління;
розвиває у школі та громаді традиції і практику громадянської активності;
вже сьогодні створює на місцевому рівні реальні структури громадянського суспільства і гарантує їхній стабільний розвиток.

Волонтерство:
добровільний вибір, який відображає особистісні погляди і позиції;
активна участь громадян у житті суспільства;
сприяє покращенню життя і особистісному розвитку;
сприяє більш збалансованому економічному і соціальному розвитку.


"Воркшоп"– майстерня продуктивної праці

  Перший свій дебютний воркшоп, в якості тренера, розпочала з солідної аудиторії  - з найкращих вчителів курсу "Культура добросусідства" зі всієї України .





 



   А це та ситуація, коли після твого воркшопу з'ясовується, що в ньому активно приймала участь Тетяна Бабко, методист ЗОІППО.

    Рідний Бердянськ організував приємну зустріч з колективом ЦДЮТ. Я завжди мріяла потрапити на тренінг до висококласного тренера - Масютіної М.Е.,  а влітку вже сама проводила воркшоп на її запрошення.



  Заручившись підтримкою батьків, разом з учнями ми почали розробляти соціальні та культурологічні проекти.



    Виявилося, що батьківська громада також бажає стати учасниками активних змін в селі. 


                                        Нагородження в Києві за вдалий проект (1 місце)

    Розробку соціальних проектів використовую як елемент практичних занять з правознавства


                                             

   












Результативність роботи - 
нагороди за реалізовані проекти 
                   (тричі перші місця на найвищих рівнях організації конкурсів)

       

 Розглядаємо пропозицію щодо створення молодіжної дорадчої ради при органах місцевого самоврядування

     Найвища нагорода - "Господиня свого краю"

                  






12 комментариев:

  1. Волканова Ксенія19 марта 2018 г. в 07:24

    Шановна, Оксана Дмитрівна! Не з чуток знайома з вашою трудомісткою роботою з підтримки патріотичного духу. Слідкую та пишаюсь Вашими досягненнями!!! Бажаю завжди залишатися на вибраному шляху і відчувати підтримку однодумців, та й надалі працювати над тим, що буде об'єднувати громаду: Ми всі люди — смертні, лише рід, родина, сім'я — безсмертні.

    ОтветитьУдалить
  2. Дорога, Оксана Дмитрівна! Дуже вдячний за Вашу сумлінну працю та цей повчальний матеріал! Своєю справою Ви наштовхуєте людей на зміну думок та світогляду. Тема патріотизму завжди була та буде актуальною! Пишаюсь тим, що ще залишились такі небайдужі люди, як Ви! Успіхів Вам в досягнені своєї мети!

    ОтветитьУдалить
  3. Погоджуюсь з попередніми коментаторами! Ви - яскрава та творча людина, яка прямує у напрямку зміни нашого ставлення до, начебто, і так зрозумілих речей! Але, останнім часом, ми стали про це забувати. Не зупиняйтесь на досягнутому! Я впевнений, в Вас все попереду!

    ОтветитьУдалить
  4. Ви-чудова та неймовірна людина, яка накопичивши досвід, не стала його приховувати, а з радістю почала втілювати його у життя! Ваші старання не залишаться марними! Ви - справжня Молодець! Навіть не думайте зупинятись! Впевнено ідіть до досягнення своєї мети!

    ОтветитьУдалить
  5. Оксана Дмитрівна, Ви- цікава жінка, з великою кількістю талантів! Своїм прикладом, своїми стараннями Ви доводите, що не все ще втрачено! Успіхів Вам! Та надії в найкраще!

    ОтветитьУдалить
  6. Шановна, Оксана Дмитрівна! Неодноразово відвідував ваші тренінги. Завжди багато цікавих вправи. Талановита людина, креативна, гарний тренер. Бажаю вам успіхів в подальших проектах, залюбки прийму участь в наступному тренінгу.

    ОтветитьУдалить